Dare to be orange, voel je thuis in onze bibliotheek

Op 30 augustus vond de feestelijke aftrap plaats van de campagne ‘Dare to be Orange’. Vanaf deze dag kon iedereen tot 27 jaar gratis lid worden en boetevrij lenen bij onze bibliotheek.

Op deze woensdagmiddag stonden de deuren van de Bibliotheek Centrum wagenwijd open voor alle jongeren tot 27 jaar die kennis wilden maken met onze bibliotheek. Voor een grote groep eerstejaars Saxion- en Aventus-studenten was het bezoek aan de bibliotheek onderdeel van hun introductiedag.

Maar ook als je niet studeerde was je van harte welkom en kon je op deze dag verschillende leuke dingen doen in onze bibliotheek, die we op deze dag speciaal hadden ingericht voor deze doelgroep.

Chillen in de bieb

Met muziek, een photobooth, de nieuwste BookTok-titels, rondleidingen en drankjes van Freshman onthaalden we honderden jongeren in onze bibliotheek. In elke hoek waren er groepen met elkaar aan het chillen in de bieb, bij het Offline Café op de Makersplaats, op het dakterras, in de huiskamerbioscoop of in een van de zithoekjes met zitzakken op het Marktplein.

Tote bags en een pop-up op de Brink

Gelukkig was het mooi weer want niet alleen in de Bibliotheek Centrum, maar ook op de Brink was er een pop-up inschrijfpunt. Voor iedereen die zich inschreef op het nieuwe abonnement stond er een toffe tote bag met inhoud klaar. Wegens groot succes liep deze inschrijfactie door tot na de herfstvakantie!

• Lotte Savelsberg, Projectleider jongerendag

Projectleider Lotte Savelsberg: ‘Het was heel mooi om zoveel jongeren kennis te zien maken met een voor hen vaak nog onbekende bibliotheek. We konden ze echt laten zien dat we allang niet meer de traditionele uitleenbibliotheek zijn. Op die dag schreven we ruim 400 nieuwe leden in – inmiddels staat de teller op 1800-. Daar zijn we trots op en heel blij mee’.