Ons leeraanbod digitale vaardigheden

Voor veel mensen is het aanleren van digitale vaardigheden een uitdaging. Om meer Deventenaren hierbij te kunnen helpen, hebben we in 2023 ons aanbod van workshops en cursussen voor digitale vaardigheden verder uitgebreid.

Voor iedereen die meer wil doen met computer, smartphone of tablet hebben we een passend aanbod op verschillende niveaus. Zo zijn we begonnen met de workshop ‘Veilig Online Bankieren’, waarbij deelnemers aan de hand van praktijkvoorbeelden leren hoe ze internetcriminaliteit kunnen herkennen en welke vormen er zijn. Bij de cursus ‘Leren omgaan met het patiëntenportaal van de huisarts’ leren de cursisten o.a. hoe je je medische gegevens kunt inzien, een herhaalrecept kunt aanvragen of hoe je kunt beeldbellen met de dokter.

We werken veel samen met partners uit de stad. Het aanbod is goed op elkaar afgestemd en zal in 2024 nog verder groeien. Alle cursussen en workshops zijn gratis en deelnemers hoeven geen lid te zijn van de bibliotheek.