Wij zorgen er samen voor dat de collectie blijft groeien met de unieke stukken

Mijn naam is Eva en ik ben sinds vorig jaar vrijwilliger bij de Athenaeumbibliotheek Deventer. Ik ben blij met deze mooie vrijwilligersfunctie als voorzitter van het bestuur van de Vrienden van de Athenaeumbibliotheek.

Samen met mijn collega – bestuurders kopen wij bijzondere stukken aan of helpen met de aankoop. Wij zorgen er samen voor dat de collectie blijft groeien met de unieke stukken. Zo hebben we bijgedragen aan de verwerving van een spectaculair geïllustreerd blad uit een middeleeuws antifonarium of koorboek, dat in de Deventer Lebuïnuskerk werd gebruikt. Daarnaast heb ik in oktober bij de Bibliotheek een symposium georganiseerd over planten- en kruidenboeken, waar veel belangstelling voor was. Naast conservator Suzan Folkerts waren er drie externe sprekers: Claudine Chavannes-Mazel, Norbert Peeters en Isabel Pombo Geertsma.

Natuurlijk hoop ik samen met mijn collega-bestuurders in de komende periode nog meer te mogen doen voor deze belangrijke Deventer collectie, en steun te bieden wanneer dat nodig is.

Eva Kleeman, vrijwilliger bij de Athenaeumbibliotheek