Ik vind het fijn om een zinvolle maatschappelijk bijdrage te kunnen leveren

Mijn naam is Jan Mul en ik ben al bijna drie jaar Taalmaatje en Digivrijwilliger bij de Bibliotheek Deventer.

Ik heb een aantal jaren in het buitenland gewoond en drie jaar geleden ben ik in Deventer neergestreken. Deventer was een nieuwe stad voor mij. Om de stad en haar inwoners beter te leren kennen ben ik gaan roeien en heb ik mij ingeschreven als vrijwilliger bij de Bibliotheek Deventer. Ik ben in contact gekomen met Patricia (coördinator taalmaatjes) en zij heeft deelnemer Kamil aan mij gekoppeld. Kamil komt uit Polen en was bezig met een omscholing. Wekelijks hebben wij in Keizerslanden aan zijn theorie-examen een groot rijbewijs gestudeerd. Met trots kan ik zeggen dat hij ook geslaagd is 😊.

Een aantal keer per jaar verzorg ik samen met Peter een aantal cursussen op het gebied van smartphones en digitale gezondheidszorg. Dit wordt begeleid door Bernadet, Hetty en Suzette van de Bibliotheek Deventer. Deze cursussen geven Peter en ik zowel op Keizerslanden als op de Stromarkt. Beide vrijwilligersactiviteiten schenken veel voldoening. Ik ervaar veel dankbaarheid en ik vind het fijn om een zinvolle maatschappelijk bijdrage te kunnen leveren.

Jan Mul, Taalmaatje en Digivrijwilliger bij de Bibliotheek Deventer