Binnenkort makkelijker inloggen voor bibliotheekdiensten

Gepubliceerd op: 14 juni 2024 10:00

Goed nieuws! Binnenkort kun je op één manier, met één account inloggen voor alle diensten van de Bibliotheek. Of je nu een boek wil reserveren of een e-book wil lenen.

Eén account voor de Bibliotheek

Rond 20 juni 2024 vindt er een wijziging plaats in het inlogsysteem van de Bibliotheek. Alle bibliotheken gaan samenwerken met één inlogsysteem. Je kunt met jouw account straks inloggen bij de Bibliotheek Deventer (in Mijn Bibliotheekaccount en de Wise-app), maar ook bij de Online Bibliotheek. Je hebt dan nog maar één gebruikersnaam en één wachtwoord nodig.

Wat betekent dit voor jou?

Op de achtergrond wordt er nu al hard gewerkt aan deze verhuizing, daardoor is het op donderdag 20 juni niet mogelijk je wachtwoord opnieuw aan te vragen. Vrijdag 21 juni zou dit weer moeten werken.

Printen werkt straks anders

Vanaf 21 juni kun je als je lid bent niet meer printen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Het printsysteem is helaas niet gekoppeld aan het bibliotheeksysteem.

Je gebruikt straks een pincode, deze is al aangemaakt. De pincode bestaat uit vier cijfers: de dag van je geboortedatum en de laatste twee cijfers van je geboorte. Dat kan er dan zo uitzien: 0187, 2823, 0500.

Veelgestelde vragen

Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het gebruik van jouw account. Daarom hebben wij hieronder de veelgestelde vragen op een rijtje gezet.

Moet ik iets doen voor deze wijziging?

Je hoeft zelf niets te doen, behalve wanneer het zover is eenmalig opnieuw inloggen. Omstreeks 20 juni ontvang je een e-mail waarin we je precies uitleggen hoe dit werkt.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam opvragen?

Je kunt jouw gebruikersnaam opvragen via de website van de bibliotheek.nl, dit is het landelijke systeem. Als je je je wachtwoord bent vergeten, kun je die hier ook opnieuw aanvragen. Meer informatie vind je op bibliotheek.nl/hulp-bij-inloggen.html

Heb je meer hulp nodig? Onze medewerkers kunnen in het systeem zien welk e-mailadres en welke gebruikersnaam bij jouw account horen. Bel ons gerust of kom langs, we helpen je graag verder.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Geen zorgen, dat kan iedereen gebeuren! Klik hier om een nieuw wachtwoord aanmaken. Je wordt doorgestuurd naar de website van de Koninklijke Bibliotheek.

Let op: op donderdag 20 juni is het niet mogelijk je wachtwoord opnieuw op te vragen. Er wordt dan op de achtergrond al hard gewerkt aan de wijziging.

Wat moet ik doen als ik geen e-mail heb ontvangen?

Wanneer je van ons een e-mail verwacht, maar niet ontvangt, neem dan eerst een kijkje bij jouw spam-berichten of map met ongewenste e-mails. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact met ons op of kom langs in de bibliotheek.

Kom je er niet uit? We helpen je graag

We helpen je graag. Neem contact op met onze klantenservice, bel 0570 675 500 of kom langs in een van onze vestigingen. Alle openingstijden en de contactgegevens van de klantenservice en de actuele openingstijden vind je op deze pagina.