Resultaat 1 - 10 (van 133)

• Vier de zomer in de bieb! Bekijk details

2 juli 2024

De maand juli is aangebroken en dat betekent dat de zomervakantie bijna voor de deur staat! Kom in de zomervakantie langs voor diverse activiteiten of leen de leukste boeken voor je vakantie of in de hangmat in je tuin.

• Gewijzigde openingstijden in de zomervakantie Bekijk details

2 juli 2024

Vanwege de zomervakantie zijn er in juli en augustus aangepaste openingstijden. We zetten ze graag even voor je op een rij.

• Reis mee met Vakantielezen! Bekijk details

2 juli 2024

Vakantielezen is ons zomerleesprogramma voor kinderen uit groep 3 van de basisschool (en ouder). Samen met Fenna Ramos, bekend van Zappelin, blijven we de hele zomervakantie doorlezen met elkaar! Voor jonge kinderen is het van belang om tijdens de zomervakantie door te blijven lezen om het leesniveau op peil te houden. Maar belangrijker nog: te ervaren dat lezen ontzettend leuk is!

• Binnenkort makkelijker inloggen voor bibliotheekdiensten Bekijk details

14 juni 2024

Goed nieuws! Binnenkort kun je op één manier, met één account inloggen voor alle diensten van de Bibliotheek. Of je nu een boek wil reserveren of een e-book wil lenen.

• Op naar de stembus voor de Europese Verkiezingen Bekijk details

29 mei 2024

Op donderdag 6 juni vindt de Europees Parlementsverkiezing plaats. In Nederland kiezen we eens in de vijf jaar de Nederlandse leden die ons in het Europees Parlement gaan vertegenwoordigen. Maar hoe maak je een goede stemkeuze? En welke partijen staan eigenlijk waarvoor? We helpen je graag op weg!

• Het Famillement komt naar Deventer Bekijk details

2 mei 2024

Samen met het CBG en Collectie Overijssel openen wij onze deuren voor een onvergetelijk evenement: het Famillement. Het grootste evenement op het gebied van familiegeschiedenis in Nederland. Of je nu een expert stamboomonderzoeker bent of simpelweg nieuwsgierig bent naar je familiegeschiedenis, er is voor ieder wat wils!

• Gewijzigde openingstijden mei Bekijk details

18 april 2024

Vanwege de feestdagen hebben onze vestigingen in mei aangepaste openingstijden. We zetten ze graag even voor je op een rij.

• Heb jij je digitale erfenis op orde? Doe mee met de workshop! Bekijk details

18 april 2024

Iedereen heeft digitale bezittingen. Mensen bellen, betalen, mailen en leven via hun digitale apparaten. Maar wat als iemand plotseling overlijdt? Hoe kom je als nabestaande dan bij belangrijke bestanden met emotionele- of zelfs financiële waarde als je geen wachtwoord of code hebt?

• Subsidie voor nieuwe bibliotheek Colmschate-Noord en uitbreiding dienstverlening Keizerslanden Bekijk details

22 maart 2024

Deze week kregen we fantastisch nieuws: met de toekenning van een subsidie uit de ‘Specifieke Uitkering lokale bibliotheekvoorzieningen’ (SPUK) kunnen we onze wens realiseren om in de grote wijk Colmschate-Noord een toekomstgerichte bibliotheekvoorziening te realiseren én onze drukbezochte vestiging in Keizerslanden verder versterken.

• Theatervoorstelling 'Filters' in de Bibliotheek Centrum Bekijk details

20 maart 2024

Vanaf zaterdag 23 maart speelt het Theaterschip de voorstelling 'Filters' in de Bibliotheek Centrum. Het Theaterschip heeft een voorstelling voor leerlingen in het Voortgezet Onderwijs gemaakt. Plan je bezoek aan de Bibliotheek Centrum vooruit, het zal deze week drukker zijn dan normaal in de bibliotheek.

Paginanavigatie